Cultureel Zelfportret 2


1. Vertel over alle 4 de CAP’s die je dit jaar ondernomen hebt; waar ben je geweest? Wat vond je er leuk / interessant aan? Wat vond je er minder leuk / minder interessant aan? Wat heb je er van geleerd? Doe dit in chronologische volgorde.
  • Filmbezoek: Beauty and the beast, ik vond het echt een super leuke film! Het is een nieuwe versie waarin echte mensen spelen. Het is zo mooi gefilmd, geacteerd en er komen veel mooie liedjes in voor. Echt een film voor jong en oud!      
  • Rijksmuseum: We zijn naar het Rijksmuseum in Amsterdam geweest. We hebben gebruik gemaakt van SnapGuide (een app die meer informatie geeft over bepaalde schilderijen). De ervaring was daardoor wel anders als anders, maar omdat je steeds een schilderij aan het zoeken was heb je niets meegekregen van andere schilderijen. Het was een leuk idee dat we na de SnapGuide rondleiding zelf nog mochten rondlopen door het Rijksmuseum, maar voor mij en mijn groepje had dit weinig zin... Na ongeveer 10 minuten kwam er een bewaker naar ons toe die zei dat we niet zonder begeleiding rond mochten lopen. We moesten dus in de grote hal wachten. Kortom heb ik dus niet veel geleerd van dit bezoek aan het Rijksmuseum, ik vind dit erg jammer want normaal vind ik het heel erg interessant. 
  • Theatervoorstelling: Samen met mijn familie ben ik naar Mamma Mia de musical geweest, dit was een super leuke musical! De acteurs waren erg goed en de sfeer was gewoon super! Iedereen zong mee met de liedjes.
  • Paaspop: Ik ben een dag naar Paaspop geweest, dit was de eerste keer dat ik er was. Ik vond het een super leuke ervaring en ga volgend jaar zeker weer! Wat ik minder vond is dat het zo extreem druk was, maar daar wende je uiteindelijk wel aan. 

 

2.Wat was jouw favoriete CAP? Wat was je minst favoriete CAP? Waarom?
Mijn meest favoriete CAP was Paaspop, ik ben er maar een dag naartoe geweest, maar ik vond het wel het allerleukste! De muziek en sfeer waren echt fantastisch en ik heb er super van genoten. De CAP Rijksmuseum vond ik het minst leuk, ik ben hier zelf al vaker naartoe geweest (ook meerdere keren met school). Dat we zelf niet meer rond mochten lopen vond ik het meest jammer, ik had graag nog wat andere dingen willen bekijken.
 
3.Vertel over alle 4 de Praktische Opdrachten wat je gedaan hebt, wat je er wel en niet leuk aan vond en waarom. Ook vertel je wat je er van geleerd hebt.
  • Presentatie Feit en Fictie: Samen met Fenna, Isa en Monique heb ik deze presentatie gedaan. We hadden een schilderij uitgekozen waarbij de rest van de klas moest raden welk verhaal het echte verhaal was. We hebben vier verhalen verteld waarvan één die de echte achtergrondinformatie gaf. Ik vond het een leuke opdracht, je kon je fantasie de vrije loop geven en zo een leuke presentatie maken. Ik heb niet echt iets geleerd bij deze presentatie.
  • Dansworkshop/Flashmob: Op een donderdagmiddag hebben we samen met de klas een dansworkshop gedaan, dit om later een flashmob uit te voeren in de aula. Ik vond de muziekkeuze erg leuk en ook het dansje paste er goed bij. Het was erg leuk om met de andere VWO en Havo klassen het dansje uit te voeren, wel vond ik het jammer dat niet iedereen graag mee deed, sommige waren niet serieus en danste uiteindelijk ook niet mee. Ik heb hier niets van geleerd.
  • Filmtrailer: Dit vond ik echt een super leuke opdracht! Het filmen was super grappig en we hebben veel gelachen. Heel ons groepje (Maud, Lieke, Renzo, Monique, Marlie en ik) waren erg serieus, dit maakte de opdracht nog leuker. De eerste les hadden we heel het script al uitgeschreven. Ik vind het eindresultaat van de filmtrailer 'She' dus ook super leuk!
  •  Muziekworkshop: Ook hebben we een muziekworkshop gevolgd, ik vond dit erg leuk. Ik weet nu hoe ik een pBone moet bespelen en heb dus veel geleerd. Ik zou niet zomaar voor Trombone spelen kiezen, maar ik ben blij dat ik het een keer heb mogen doen.

 

4. Wat was volgens jou de beste opdracht van CKV dit jaar (dus van alles wat we in en buiten de klas gedaan hebben) Waarom?
De allerbeste CKV opdracht van dit jaar vond ik de filmtrailer. Het was echt super leuk om te maken en ik heb er echt van genoten! Dit moet zeker in het CKV programma moeten blijven.
 
5. Wat was volgens jou de minst leuke opdracht in het programma en zou volgens jou geschrapt moeten worden volgend jaar?
Ik vond de presentatie Feit en Fictie het minst leuk, je focust je op een schilderij en zoekt daar informatie over, ja maakt een presentatie en dat is het. Ik heb hier niets van geleerd en ik vind dat het weinig met CKV te maken heeft. 
 
6. Heb je iets gemist in het programma? Is er een onderdeel waar we meer aandacht aan hadden moeten besteden? Leg je antwoord uit.
Ik heb niets gemist. Alle onderdelen waren uiteindelijk erg leuk en ik zou niet weten wat we nog meer kunnen behandelen.
 
7. Heb je dit jaar nog andere dingen gezien / gedaan / gemaakt / ervaren die met CKV te maken hebben? (bijv. amateurtoneel bezocht, bioscoop bezoek, zelf iets gedaan of gemaakt)
Ik ben dit jaar ook nog naar de musical On Your Feet geweest, naar de films EveryDay, Dumbo, Mamma Mia 2 en Us, we gaan nog naar Aladdin. Ik heb ook nog andere tekeningen en een kleiwerkstuk gemaakt. Ik ben ook nog naar museums geweest in en rond Mirandola. Met school heb ik in Veghel geëtst. 
 
8. Bedenk twee stellingen die te maken hebben met het vak CKV (of kunst/cultuur).
  1. CKV is goed voor je algemene ontwikkeling.
  2. Ik vind dat school geld apart moet houden voor kinderen die deze activiteiten niet kunnen betalen.